Gwarancja na meble tapicerowane – ile trwa i co obejmuje?

Wybieramy Meble  > Porady >  Gwarancja na meble tapicerowane – ile trwa i co obejmuje?
Narzędzia naprawcze
07.02.2023 0 Komentarzy

Każdy klient kupujący umeblowanie do domu chce, aby produkty posłużyły mu na długie lata. Każdy producent zobowiązany jest do udzielenia gwarancji na towar, który sprzedaje. Ile jest gwarancji na meble tapicerowane? Sprawdźmy to!

Meble tapicerowane – na co warto zwrócić uwagę?

Przed podjęciem decyzji o kupnie konkretnego modelu mebli tapicerowanych warto zadać sobie kilka istotnych pytań. Pierwszym z nich jest częstotliwość użytkowania – czy mieszkańcy będą korzystać z niej sporadyczne czy intensywne? Czy mebel na służyć do siedzenia, leżenia przed TV czy może nocnego wypoczynku? Jak często przyjeżdżają goście, którzy zostają na noc? Czy w domu mieszkają małe dzieci i zwierzęta? I w końcu – jakiej wielkości meble tapicerowane należy kupić?

Bez względu na wariant umeblowania, na który decyduje się klient, przysługuje mu prawo do gwarancji. Może się bowiem zdarzyć, że meble do sypialni lub salonu posiadają pewne wady, które producent przeoczył na etapie produkcji. Wówczas konsument może zgłosić problem do odpowiedniej jednostki i oczekiwać pomocy w jego rozwiązaniu.

Ile wynosi gwarancja na meble tapicerowane?

Ile jest gwarancji na meble tapicerowane? Jej długość wynosi 24 miesiące i liczona jest od daty sprzedaży. Warto pamiętać, że usługi gwarancyjne świadczone są pod warunkiem przedstawienia przez klienta karty gwarancyjnej z dołączonym dowodem zakupu. Gwarancja obejmuje m.in. wady technologiczne, które zostały zauważone podczas użytkowania umeblowania. Są to np. odbarwienia, rozwarstwienie powierzchni, odkształcenia, uszkodzenia materiałów, jak również nieprawidłowe działanie zawiasów, podnośników czy torów jezdnych, które wyniknęły z winy producenta. Przedsiębiorca nie może odmówić klientowi prawa do gwarancji ani reklamacji. Konsument może więc ubiegać się o naprawę, wymianę, częściowy zwrot ceny lub odstąpienie od umowy.

Co obejmuje gwarancja na meble tapicerowane?

Meble tapicerowane należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem. Czynności, takie jak stawanie lub siadanie na zagłówek, krawędzie siedzisk, oparć, podłokietniki, umieszczanie zbyt wielu przedmiotów w skrzyni np. narożnika mogą skutkować powstaniem trwałych zmian w meblu.

Gwarancja nie obejmuje zabrudzeń i uszkodzeń mechanicznych, powstałych w wyniku niepoprawnego użytkowania bądź działania zwierząt, zmian związanych z samodzielną, nieprawidłową naprawą lub przeróbkami, produktów, których cena obniżona jest w związku z niedociągnięciami, a klient jest o tym w jasny sposób poinformowany, a także zmian wynikających z eksploatacji.